onsdag 8 oktober 2014

Carolina Alexandra Falkholt

Carolina Alexandra Falkholt Föddes den 4:de Mars år 1977. Carolina växte upp i Dalsland. När hon blev tonåring flyttade hon till Stockholm för att gå i på Kristofferskolan. De va då hon började måla graffiti. Något år senare flyttade hon till New york, där hon med några andra graffitimålare försörjde sig på att bland annat göra målningar till skrivbolaget Rawkus.
Carolina Jobbar inte bara som konstnär. Utan även med skulptur, film och foto.  Hon har ett väldigt bra samarbete och samarbetar med bl.a. konstnärer, artister och organisationer. Carolina skapade tillsammans med 30 andra graffitimålare ett projekt i Mariestad. Det var ett silo som skulle rivas, och några månader innan började alla måla graffiti på detta silo och aktiviteter pågick runtomkring. Människor i alla åldrar kom och målade, och det blev över 100 ungdomar. Hon gjorde ett stor målning på en skola i Halmstad vilket många inte tyckte om. Då hon någonstans i sin målning hade med en vargina. Ungdomarna på skolan hade inget emot denna målning utan det var bara de vuxna.
Jag tror att Carolina är en väldigt omtänksam person. Man märker det på sättet hon arbetar och framför sina projekt. Jag tror det är väldigt kul att måla med Carolina för hon är en väldigt kreativ person. Hon använder mycket starka färger och jag tycker om det för det ger att bra budskap och man sprider glädje.

Bildanalys
Min blick fastnar på handen och ögonen hon målar. På "ormskinnet" som det ser ut som hon målar. Jag ser massa mönster, massa ögon, fingrar. Jag ser en hand och en handled. Jag ser naglar och massa olika färger. När jag ser denna bilden tänker jag på ormar, för det ser ut som ormskinn. Det känns också som ögonen kollar på en, och man känner sig lite iakttagen. Jag blir glad när jag ser denna bilden, för den är färgglad och lite abstrakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar