onsdag 5 februari 2014

Idrottsuppgift

När vi åkte till Åkulla hade jag på mig först underställ på både under och överkropp. Som innehöll ull. Varför man ska ha just ull-underställ är för ull håller inne värmen. Det bästa är om du har ett åtsittande underställ för det ger bättre effekt än om det är pösigt. Sedan hade jag på mig en tjocktröja som är tillägnad till skidåkning. Den är till för att värma när den är kallt, och finns dragkedjor ifall det blir för varmt osv. Sist hade jag på mig min regnjacka. För jag visste inte riktigt om det skulle regna och om det skulle blåsa är jackan bra mot vind.
Jag hade mina Adidas byxor över understället. Dem är bra för dom är både smidiga och riktigt sköna.
Jag hade på mig först ett par vanliga sockar sedan ett par skidsockar över. Dem bestod av merinoull och var isolerade, dem värmde fötterna bra.

Jag tyckte dagen gick bra, jag var varm hela dagen men hade även med mig extra vantar, sockar och en tjocktröja ifall det skulle behövds. Jag kunde tänkt på att ta bättre skor. Men i med att mina vinterskor var för små, så fick det bli vanliga boots.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar