onsdag 2 april 2014

Fotbollsfan misshandlad till döden

Händelse
Den 30 mars blev inte matchen mellan Djurgården och Helsingborg som man förväntat sig. En supporter blev så illa misshandlad att han senare avled. Det är ännu inte utrett men en man är misstänkt, efter att frivilligt gått till polisen.
Mannen som dog var en 4-barnspappa och var ett stort fan av djurgården.

eget resonemang
Självklart blir man ju riktigt ledsen när man hör detta. En helt normal 4-banrspappa blir misshandlad till döds. Mannen hade alltså 4 barn, 4 barn som nu ska genomgå ett liv utan sin pappa. Hur hemskt är det inte? Att folk inte tänker på alla konsekvenser de ger efter sig.

Men detta skadar inte bara familjen, inte bara nära och kära. Utan hela samhället.

Men jag tror faktiskt mannen som misshandlat denna pappan ångrar sig. Det var nog inte meningen att det skulle gå så långt som till döden. Men det finns ingen ursäkt, pappan är död och mannen ska få sitt straff.
Jag har aldrig förstått mig på vissa människor. Hur kan man ens ha tanken på att skada en annan människa? Denna person kan ha ett perfekt liv, med barn, fru och folk som bryr sig om en. Denna person behöver heller inte ha familj osv, det spelar ingen roll. Man skadar inte andra personer.


Perspektivbyte
Om jag var ett vittne, någon som såg detta hända, skulle jag ju så klart ringt polisen. Sen hade jag även försökt hjälpa denna mannen och hämtat hjälp och vakter som finns i närheten. Om de vart för sent, att mannen redan dött, hade jag gjort allt jag kunde för denna familj. Framförallt vittnat. För det sista man vill är ju att någon går bort i familjen.



Källor:
http://hd.se/helsingborg/2014/03/30/djurgardare-misshandlad-till-dods/
Helsingborgs dagblad, hyfsat trovärdig källa
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article18652245.ab
Källa från Per och andra i klassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar