onsdag 4 september 2013

Barack Obama i Sverige

Barack Obama

Barack Obama har anlänt till Sverige idag. Därför har de avspärrat nästan hela Stockholm centrum. Det är många frågor som vill komma fram till Obama på en kort tid. Han ska bara stanna i Sverige i 24 timmar.
En anledning till att han besöker Sverige är att han ska besöka Raoul Wallenbergs minnesplats.
Han ska även ha ett samtal med Fredrik Reinfeldt och också äta middag med med de nordiska regeringscheferna. Han ska även besöka slottet imorgon.

Egen tanke

Jag tycker de är helt okej att Barack Obama kommer till Sverige. Visst det kanske blir lite kaos i Stockholm men de är bara 24 timmar. För har han något och säga eller något och göra i Sverige som är viktigt, så är de viktigt att han kommer hit.
Om jag fick säga en viktig sak till Barack Obama skulle jag säga, att han måste ta hand om alla människor i världen. Alltså de fattiga, vi måste fixa det. Tänk att vara i någon av doms sits, svälta? De är inte något man vill göra. Iallafall att han ska försöka. Jag tycker inte de är lika viktigt med att ta hand om miljön eller vem som ska bestämma eller något. De viktigaste är väl ändå att alla får leva utan svält? att kunna äta sig mätt. Det är iallafall vad jag tycker.
Alla borde ta hand om varandra.

källkritik:
http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/obama-i-sverige-h%C3%A4r-%C3%A4r-alla-h%C3%A5lltider-5225ee75c459482edb000015

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article17408149.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar