fredag 24 maj 2013

veckansnyheter

Yxhuggen till döds
En småbarnspappa blev mördad i torsdags. Pappan var ute på gatan och blev ihjäl huggen av en muslim  med yxa. Mördarens namn är Michael Adeboloja 28 år.
Lee Ringby pappan som blev dödad, var även en soldat i den brittiska armen. Han hade också en 2-årig  son.
Michael säger "Ni kommer aldrig att gå säkra. Gör er av med regeringen - de bryr sig inte något om er."
Efter att de är 2 till gripna så är de totalt 4 misstänkta för inblandning i mordet.

Egen tanke
Jag tycker detta är förjävligt. Jag kan nästan börja gråta av att läsa vad som hänt. Tänk dig själv att vara sonen och säga 10 år senare "Min pappa blev mördad när jag var 2 år." jag undrar faktiskt vad mördaren även kallad "Michael" tänker med.
Varför är de ens såhär? Varför dödar folk varann? Liv är inget att leka med. Man har bara ett och de måste man ta vara på.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16831722.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar