fredag 17 maj 2013

Bokrecension

Alex, Dogboy
Författare: Monica Zak

Boken handlar om en kille som kallas för dogboy, men heter egentligen Alex. Han bestämmer sig för att bli gatubarn för hans mamma och pappa lämna kvar honom i Honduras hos sin moster medan resten av familjen åker till New york. Han drabbas av hemska saker och går på en lina nära döden.
Det är inte lätt som gatubarn. Miljön är äcklig och skabbig. Han får sova på gatan och snatta mat.
Själv tycker jag huvudpersonerna är Dogboy, hans hundar och Fru Leti.
Jag tror budskapet är att även hur fattig du ännär så kan du vara lycklig. Även om du mår dåligt ska du inte ge upp hoppet, fortsätt kämpa.
Mitt omdöme till denna bok är en 6 av en 10. Jag tycker boken inte var något intresse. Jag tycker hon skulle skrivit mer levande. Boken kändes som en tecknad berättelse. Jag tycker också hon skulle förklarat lite mer känslosamt. Man känner inget när man läser. Det kändes som hon bara skrev texten. Vissa författare skriver så känslosamt att man till och med börjar gråta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar