lördag 2 mars 2013

Intervju med Amir, bokuppgift v.9

"Hej Amir, Hur mår du en sådan dag?"
"Jodå, det är fint.."

"Okej, över till frågorna. Vad har du gjort den senaste veckan?"
"Jag har bara träffat min bästa kompis Hassan. Han fyllde år för inte så längesen. Så i år fick han en ovanlig present av oss, En plastikkirurg som skulle fixa hans läpp. Han föddes med att läppen var konstig."

"Ojdå, hoppas det gick bra för honom, inget annat speciellt?"
"Jodå, ååh, jo jag o Hassan var ute en dag på en åker då de kom 3 killar. De börjar snacka med oss och säger att Hassan inte hör hemma här. Ja ni som inte vet så är Hassan inte härifrån. Men i vilket fall. Tillslut ägde vi ut dem och de blir arga, En av killarna höjer handen mot mig för att ge mig en knytnäve, men då kommer såklart hassan med sin slangbella och sen drog dem."

"De var drama i eran lilla by hör jag, men jag har också hört att ni har någon flygadrake tävlig, stämmer de?"
"Yesbox, vi har det efter varje vinter är slut. Det är riktigt roligt. Hassan är grym på det. Han har till och med vunnit någon gång."

"Vad roligt, men tack för idag Amir och tack för du kom hit. Vi hörs senare."
"Tack själv, hade bra!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar