fredag 22 mars 2013

bokuppgift v.12

Boken jag läste hette "Sandor slash Ida" och författaren Sara Kadefors. De personer som var viktigast är nog Sandor och Ida, men även Valle och Vanja. Boken presenteras i Stockholm och Göteborg. Detta utspelas ungefär år 2005.

Sandor känner sig ensam, han börjar därför skriva på en chat vid internet. Han träffar då ida, de snackar mycket och senare träffas de. Men de blir inte som tänkt. Läs och ni får veta.

När Sara skriver denna bok använder hon mycket tonårs språk. Slangord osv.
Jag tycker inte de var bra skrivit av henne. Liksom då kanske folk tror att de kan träffa folk på internet, men de är perdofiler. Visst jag tror inte hon syftar så med ändå.

Jag skulle inte ge denna bok mer en än 3:a, jag tycker den inte alls var bra. För när de ska förklara något så gör de inget så man får en medkänsla osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar