onsdag 20 mars 2013

artikel

bättre mat, mer koncentration.

Skolmaten är bra beroende på vilken skola du är på. Men man hör oftast folk klaga. Man blir inte jätte mätt, och kan då inte koncentrera sig lika mycket på lektionerna. Sverige borde lägga mer pengar på skolan, skolan är elevens framtid.


Skolmaten är olika bra beroende på vilken skola du är på. Men här i Halland är den oftast bra. Men det är mycket folk som klagar. Även jag är en utan dem. Jag och några kompisar gick till mattanterna och frågade varför moset stelnat. De säger då att de inte är dem som gör moset utan att de köper de utan något företag. Själv känner jag att man inte ska klaga på maten, åk till de företaget som gör maten och klaga där i så fall. Inte på mattanten.
Det är konstigt att inte någon gör något åt detta, nästan alla elever klagar på skolmaten.
Folk i andra länder får köpa sin mat i matsalen och får kanske en hamburgare inplastad som mattanterna bara värmt i mikron. 
Visst skolmaten är inte så god, man blir oftast inte mätt, de tycker jag faktiskt man ska tänka på. Ju godare mat man får, ju mättare blir man, då kan man koncentrera sig mer på lektionerna också. Jag tycker Sverige ska lägga lite mer pengar på skolan. Skolan är viktig, den är elevens framtid, just därför ska man få god mat så man kan jobba mer på lektionerna. 
Så klaga inte på maten, men ni andra kan också göra nått åt de. Detta är våran framtid. 

1 kommentar: