onsdag 20 november 2013

bokuppgift v.47

1. Har du läst så långt som du hade tänkt?
Svar: Ja, läste till sida 58. Nu läste jag lite till och kom till sida 69.

2. Vad har hänt i boken sedan förra måndagen? Blev det som du trodde?
Svar: Denna boken är en självbiografi, vilket menas med att man inte kan lista ut vad som ska hända och vad som händer. Men de kapitlet jag läste hette "förälskad och dumpad på samma gång". De handlar om att hon var kär i en kille, de hade vart tillsammans i 1,5 år sedan blir det svartsjuka i förhållandet som leder till osäkerhet och att man inte kan lita på varan. Senare ledde de till att de gjorde slut.

3. Välj ut någon av personerna och berätta om honom / henne. Både sånt som du vet och sånt som du bara anar. Spekulera!
Svar: När hon var i vår ålder tror jag hon inte kanske la så mycket tid på skolan. Utan de var mer utseendet som spelade roll. Utseendet, killar och framförallt alkohol. Hon skrev de själv, innan hon träffade sin pojkvän vid 14års ålder, att de va han som fick in hon på spåret igen kan man säga. Hon var mer en tjej som inte brydde sig så mycket om skolan och tyckte om att festa och brydde sig mest om sitt utseende. 

Nästa gång kommer jag vara på sida 120. 

Nästa gång igen ska jag vara på sida 140.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar