fredag 1 februari 2013

bokuppgift. v.5


Just nu är jag på sidan 234 och Ida har kommit på besök till Sandor. Sandors mamma gillar inte Ida. Hon tycker att Ida har förstört Sandors framtid, att han inte kommer dansa mer.
Sandor är sur på hans mamma, varför ska hon lixom bete sig så dumt mot ida? Vad har hon gjort för fel? Han ber Ida om förlåtelse för hans mammas dumma beteende. Men han är fortfarande sur på henne, nästan förbannad. Tills han ska gå ut utanför hans rum och säga godnatt till Ida som ska sova där ute. Där hon står med ryggen mot honom i bara trosor. De är de ända som finns i skallen på honom. Han kan inte få henne ur tankarna.
De är just nu på väg till skolan när han ser Babak, Valle, Anton och Javier.  

film : trust

Filmen handlar om en tjej som får en dator i present. Hon börjar chatta med en kille som sägs vara några år äldre än hon. Alltså kanske 17år eller nått. Hon tror att hon är kär i den här killen. Men när han en kväll säger att han ljugit och att han är 21år. Hon säger att de inte gör nått o sen ska de en dag träffas när han kommer fram är han ungefär 30år. Hon hänger ändå med honom hem, och hon blir våldtagen.

Koppling: 
Jag tycker detta har en bra koppling för antingen sandor eller ida hade kunnat vara falska osv.



3 kommentarer:

  1. Jag finner inga fel på denna bokuppgiften och jag tycker du har skrivit bra och använt styckeindelningarna bra.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du har gjort bra du har andvänt stor bogstav och punk så det var jätte bra, sen kan du tänka på nästa gång att fixa ihop kopplingen lite mer , och jag hittar inget fusk så PUSS :*

    SvaraRadera
  3. Bra skrivit, Inga stavfel och du har storbokstav och punkt.

    SvaraRadera