fredag 18 januari 2013

veckans nyhet v.3




Trafikolyckan i Skåne
Tisdagen den 15:de januari hände en fruktansvärd seriekrock på en bro i skåne. De var över 50 personbilar och 50 lastbilar. 46 pers fördes till sjukhus och en omkom. Mannen som omkom hade gått ut ur sin lastbil för att se till att de andra bilarna skulle sakta in för att inte krocka. Men de var då de kom en lastbil och hann inte bromsa, så släpet träffade mannen och han klämdes ihjäl mellan släpet och räcket.

Egen åsikt
Jag tycker de är synd att sånt här händer. Att så många skadas och kanske till och med dör. Men jag tycker de var bra av mannen som omkom. Att han gick ut för att hjälpa andra att inte krocka mer. Men de var tur att de inte var fler som omkom utan endast 1 person.
Om Jag hade vart på plats vet jag faktiskt inte vad jag hade gjort. Jag hade velat gå ut och hjälpa alla. Men hade inte fått de för mamma eller pappa.
Eller om de hade vart någon som jag känner som hade vart med i krocken vet jag inte vad jag hade gjort. Men de beror på hur skadad personen är. 


http://www.sydsvenskan.se/sverige/en-dod-vid-trafikolycka-i-skane/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16074387.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar